اسد 03, 1399 10:36 Asia/Kabul
  • اعتراف آمریکا به مزاحمت جنگنده‌هایش برای هواپیمای ایرانی

مزاحمت یک فروند جنگنده اف-15 آمریکایی برای هواپیمای مسافربری ایران از سوی سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا تایید شد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، "بیل اوربان"، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد جمعه مدعی شد که این اقدام با هدف بازرسی بصری و اطمینان یافتن از امنیت پرسنل نیروهای ائتلاف در پایگاه التنف صورت گرفت و زمانی که خلبان اف-15 هواپیمای ایرانی را به عنوان هواپیمای مسافربری ماهان ایر شناسایی کرد، به صورت امن از این هواپیما فاصله گرفت.

اوربان همچنین عنوان کرد، مزاحمت جنگنده‌های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایرانی، حرفه‌ای بوده و براساس معیارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

"سید عباس موسوی"، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این مزاحمت گفت: «جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات، اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.»

منابع خبری پنجشنبه شب گذشته گزارش دادند که دو فروند جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کرده اند؛ این اقدام موجب شد به برخی از مسافران این پرواز آسیب برسد.

گفته می‌شود؛ جنگنده‌ های آمریکایی با پنهان شدن عمدی در پشت هواپیمای مسافربری ایران، قصد داشته‌اند پدافند هوایی سوریه را مجبور به شلیک به این هواپیما کنند.

کلیدواژه