اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری ایران درباره تعرض جنگنده‌های آمریکایی به پرواز ماهان
(last modified 1399-05-03T08:58:24+00:00 )
اسد 03, 1399 13:28 Asia/Kabul
  • اطلاعیه سازمان هواپیمایی کشوری ایران درباره تعرض جنگنده‌های آمریکایی به پرواز ماهان

سازمان هواپیمایی کشوری ایران، رسیدگی فوری شورای سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) به موضوع تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان را خواستار شد.

به گزارش روز جمعه روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری ایران، در پی تعرض جنگنده‌های ایالات متحده آمریکا به پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان که روز پنجشنبه در کریدورهای بین المللی هوایی در آسمان سوریه از فرودگاه بین المللی امام خمینی عازم بیروت بود، تعدادی از مسافران به دلیل عکس العمل خلبان جهت پیشگیری از برخورد با پروازهای متعرض، دچار جراحت شدند.  

هواپیمای مسافربری ماهان پس از حصول اطمینان از ایمن بودن پرواز و فرود در فرودگاه بیروت، بامداد امروز (جمعه) به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران بازگشت. 

براساس این گزارش، سازمان هواپیمایی کشوری ایران بر اساس مفاد ضمیمه 13 پیمان شیکاگو ضمن برقراری تماس با طرف سوری، خواستار بررسی سریع و دقیق رویداد شد و تیم فنی بررسی سوانح ایران نیز از دقایق اولیه پس از ورود هواپیمای ماهان به فرودگاه امام خمینی در تهران، بررسی فنی رویداد را آغاز کرد.  

سازمان هواپیمایی کشوری ایران خاطرنشان کرد: جزئیات این رویداد پس از بررسی تمامی داده‌های فنی و اطلاعات بدست آمده بر اساس فرآیند بررسی سانحه و همچنین برخی اطلاعات مستند و متقن از مقامات هواپیمایی کشوری سوریه منتشر خواهد شد.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران، اقدام جنگنده های آمریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق بارز نقض حقوق بین الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی دانست و مراتب اعتراض جدی خود را رسماً به سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) ارائه کرد و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شد.

کلیدواژه