پرس‌تی‌وی؛ مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی به مدت 6 دقیقه برای هواپیمای مسافربری ایران
(last modified 1399-05-06T04:16:14+00:00 )
اسد 06, 1399 08:46 Asia/Kabul
  • پرس‌تی‌وی؛ مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی به مدت 6 دقیقه برای هواپیمای مسافربری ایران

شبکه خبری "پرس تی ‌وی" در پی تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در گزارشی به جزئیات مکانی و زمانی ماجراجویی تروریست‌های آمریکایی پرداخت.

در پی تعرض دو فروند جنگنده آمریکا به پرواز 1152 شرکت هواپیمایی ماهان در آسمان سوریه که روز پنجشنبه از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران عازم بیروت بود، تعدادی از مسافران به دلیل عکس العمل خلبان جهت پیشگیری از برخورد با جنگنده‌های متعرض، دچار جراحت شدند.
شبکه خبری "پرس تی ‌وی" روز یکشنبه به نقل از منابع مطلع در گزارشی اعلام کرد: جنگنده‌های آمریکا برای هواپیمای مسافربری ایران دو مرتبه به مدت 6 دقیقه ایجاد مزاحمت و خطر کردند.
در ادامه این گزارش آمده است: جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه هوایی "الازرق" در اردن به منظور مزاحمت برای هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ماهان بلند شدند و این مزاحمت‌ها دو مرتبه بود که بر فراز منطقه التنف سوریه و همچنین در مرز سوریه و لبنان انجام شد.
سازمان هواپیمایی کشوری ایران، اقدام جنگنده های آمریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق بارز نقض حقوق بین الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی دانست و مراتب اعتراض جدی خود را رسماً به سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) ارائه کرد و خواستار رسیدگی فوری به این موضوع شد.

کلیدواژه