اسد 06, 1399 16:17 Asia/Kabul
  • توانمندی وزارت دفاع ایران در تولید تجهیزات پیشرفته الکترونیکی
    توانمندی وزارت دفاع ایران در تولید تجهیزات پیشرفته الکترونیکی

رئیس سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع ایران گفت: وزارت دفاع از زیر ساخت و بستر بسیار پیشرفته‌ای برای تامین نیازهای کشور در حوزه الکترونیک و مخابرات برخوردار است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «شاهرخ شهرام» رئیس سازمان صنایع الکترونیک وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز دوشنبه در مراسم رونمایی از برج کنترل و مراقب پرواز سیار فرودگاهی در تهران تصریح کرد: این سامانه دارای 3 جزء اصلی از جمله تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی منطبق بر استانداردهای هوایی، تجهیزات مکانیکی منطبق بر استانداردهای هوایی زمین پایه و تجهیزات توان و تغذیه اضطراری و سیار است.

سرتیپ شهرام با بیان اینکه تمامی زیر سیستم‌های برج کنترل و مراقب پرواز سیار فرودگاهی با استفاده از فناوری‌های بومی و بوسیله متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است، تصریح کرد: برقراری ارتباطات سریع و پایدار با خلبان هواپیما با کیفیت صوت دیجیتال، قابلیت افزایش بُرد و پایداری ارتباط با پرنده، ریموت و مونیتورینگ کلیه اطلاعات کاربری برج به هر نقطه از فرودگاه منطقه و کشور با استفاده از بسترهای زیر ساختی و افزایش باند فرکانسی به منظور برقراری ارتباط با پرنده های جنگی از مهمترین قابلیت‌های این سامانه است.

برج مراقبت پرواز سیار فرودگاهی تولید ایران امروز با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی رونمایی شد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران هم در حاشیه این مراسم با اشاره به صرفه جویی 2 میلیون یورویی به ازای تولید هر سامانه برج مراقبت، خاطرنشان کرد: در این سامانه از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته الکترونیکی و ارتباطی استفاده شده که منطبق با استانداردهای هوایی بین المللی است.

 

کلیدواژه