رایزنی ایران و عراق برای گسترش روابط در زمینه‌های امنیتی و نظامی
(last modified 1399-05-07T03:49:52+00:00 )
اسد 07, 1399 08:19 Asia/Kabul
  • رایزنی ایران و عراق برای گسترش روابط در زمینه‌های امنیتی و نظامی
    رایزنی ایران و عراق برای گسترش روابط در زمینه‌های امنیتی و نظامی

سفیر جمهوری اسلامی ایران و وابسته نظامی ایران در عراق با مشاور امنیت ملی این کشور دیدار و گفت و گو کردند.

«ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد روز دوشنبه در دیدار با «قاسم الاعرجی» با تبریک انتصاب وی به عنوان مشاور امنیت ملی عراق به پیشینه پیوندهای همه جانبه دو کشور اشاره و بر آمادگی تهران برای توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط و همکاری ها در موضوع های امنیتی و نظامی تاکید کرد. 

مشاور امنیتی ملی عراق نیز ضمن قدردانی از کمک‌های ایران در مبارزه با تروریسم، روابط و همکاری‌های بین تهران و بغداد را به سود دو کشور دانست. 

دو طرف در ادامه ضمن تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کردند، این مشکل نباید بر روند فعالیت های تجاری و رفت و آمد بین ایران و عراق اثر منفی و کاهنده داشته باشد.

سردار سرتیپ «مصطفی مرادیان» وابسته نظامی ایران در عراق نیز در این دیدار حضور داشت.

همچنین «مهدی شوشتری» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه امروز در دیدار با «هوال ابوبکر»  استاندار سلیمانیه عراق، با تشریح اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در ایران و دستاوردهای حاصله در این خصوص، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تجربیات و کمک به منطقه کردستان عراق و استان سلیمانیه برای مقابله با کرونا تاکید کرد. 

در این دیدار همچنین در خصوص ارائه تسهیلات برای رفت و آمد اتباع ایران و عراق به ویژه تجار و بازرگان و سرمایه گذاران با رعایت پروتکل های بهداشتی تبادل نظر شد.

 

کلیدواژه