اسد 07, 1399 14:03 Asia/Kabul
  • دستگیری دو تبعه سوئدی در ایران به جرم قاچاق مواد مخدر

سخنگوی قوه قضائیه ایران از بازداشت دو تبعه سوئدی به جرم قاچاق مواد مخدر خبر داد.

«غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه ایران امروز(سه شنبه) در نشست خبری گفت، دو نفر از اتباع کشور سوئد به جرم قاچاق مواد مخدر در حالی که محموله ها را نیز به همراه داشتند، در ایران دستگیر شدند.

اسماعیلی با بیان اینکه از طریق وزارت خارجه ایران، بازداشت این افراد به دولت و سفارت سوئد اعلام شده است افزود، هنوز دادگاه رأی را صادر نکرده است اما آنها می توانند از امتیازات سایر زندانیان مانند ملاقات برخوردار شوند.

سخنگوی قوه قضاییه ایران همچنین با اشاره به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران اظهار کرد، این اقدام غیرقانونی و غیرانسانی، نمونه دیگری از خوی ددمنشی تروریست‌های آمریکایی بود.

اسماعیلی از وزارت خارجه ایران و مجامع بین المللی خواست با پیگیری های دیپلماسی و حقوقی، برخورد بازدارنده ای با این اقدام وحشیانه داشته باشند.

سخنگوی قوه قضاییه ایران همچنین در پاسخ به سوالی درباره احکام صادره در خصوص فروش بخشی از دماوند گفت: فضاسازی خلاف واقع نسبت به قله دماوند شده است.

وی افزود، در ماه گذشته سند رسمی قله دماوند با مساحت یکهزار و 81 هکتار از منابع طبیعی و از این قله و کوه سرافراز توسط سازمان ثبت اسناد صادر و تحویل دولت شد و به نمایندگی دولت به منابع طبیعی تحویل شد.

اسماعیلی تصریح کرد، کسانی که دنبال فضاسازی بودند اعلام کردند که بخشی از دماوند در قالب وقف به دیگران واگذار شده در حالی که سند به نام دولت صادر شده و سند هم دقیق است و تحویل منابع طبیعی شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ایران در خصوص آخرین وضعیت پرونده  «روح الله زم»  یکی از سرشاخه‌های رسانه ای دشمن و جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار کرد: از این پرونده فرجام خواهی شده و پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شده است.

«روح الله زم» به علت افساد فی الارض، به اعدام محکوم شده است.

کلیدواژه