اسد 07, 1399 17:55 Asia/Kabul
  • با ارسال اولین محموله ترانزیتی،کریدور کتای فعال شد

نخستین محموله ترانزیتی از طریق کریدور "کتای" KTAI از پایانه مرزی دوغارون ایران وارد خاک افغانستان شد تا با عبور از خاک این کشور و تاجیکستان به قرقیزستان منتقل شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا،«حمید محمدی»رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان رضوی گفت: دو کامیون که از مبدا "گمرک شهید رجایی" بندرعباس به مقصد "قرقیزستان" از مسیر "افغانستان" و "تاجیکستان" در قالب این راهگذر بارگیری شده بودند  پس از ورود به "پایانه مرزی دوغارون" ، پس از انجام تشریفات وارد "افغانستان" شدند.   

محمدی افزود:25 نوامبر 2019 نمایندگان کشورهای عضو کریدور "کتای" KTAI شامل "ایران"، "افغانستان"، "تاجیکستان" و "قرقیزستان" به میزبانی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ایران و با حضور نمایندگان "گمرک ایران"،"سازمان اکو"،"سازمان ایرو" و "اتاق بازرگانی ایران"در تهران نشستی برگزار نمودند و تردد ۲ کامیون در مسیر کتای از نتایج این نشست بوده است.  

کریدور کتای با همکاری کشورهای قرقیزستان، تاجیکستان، افغانستان و ایران و به عنوان مسیر کوتاه و جایگزین برای ارسال کالا از بنادر جنوبی ایران به کشورهای آسیای مرکزی راه اندازی شده است.

کلیدواژه