اسد 08, 1399 11:05 Asia/Kabul
  • دومین روز رزمایش مشترک

دومین روز مرحله نهایی رزمایش بزرگ و مشترک "پیامبر اعظم (ص) 14" امروز (چهارشنبه) با مشارکت نیروی دریایی و نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عمومی استان هرمزگان، غرب تنگه هرمز و خلیج فارس تا عمق کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در دومین روز مرحله نهایی رزمایش بزرگ "پیامبر اعظم  (ص) 14" نیروهای هوافضای سپاه با به‌کارگیری تاکتیک‌ها و تجهیزات نوین، بخشی از توانمندی‌های گسترده این نیرو در مقابله با تهدیدات فرضی دشمن را به نمایش گذاشتند.

دستاورد مهم نیروی هوا فضای سپاه در این مرحله از رزمایش "پیامبر اعظم (ص) 14"، شلیک موفق موشک‌های بالستیک از اعماق زمین به صورت کاملاً استتار شده بود که این دستاورد مهم سازمان‌های اطلاعاتی دشمن را در رویارویی احتمالی با چالش‌های جدی روبرو می کند.

عملیات تهاجمی موشکی، شناوری و پهپادی علیه مواضع دشمن، عملیات مین ریزی آفندی و قطع خطوط مواصلاتی شناورهای دشمن فرضی، اجرای عملیات رزم موشکی توسط بالگرد و شلیک موشک‌های ساحل به دریا در دومین روز مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه به اجرا در آمد.

در این رزمایش که از روز سه شنبه آغاز شده است، برای نخستین بار عملیات رصد منطقه رزمایش با استفاده از تصاویر ارسالی از "ماهواره نور" صورت می پذیرد.

ماهواره "نور" به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران، 22 آوریل 2020 (3ثور1399) از ماهواره بر 3مرحله‌ای "قاصد"، از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت.

کلیدواژه