اسد 08, 1399 12:35 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران، به خطر انداختن جان مسافران هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنگنده های آمریکایی را در فضای کریدور بین المللی، "تروریسم هوایی" خواند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه این اقدامات آمریکا مسبوق به سابقه است، افزود: این شیطنت دولت آمریکا نشانگر شکست سیاست های ضدایرانی است و برای آنها تنها یک راه مانده و آن اجرای حق، قانون، توافق و مقررات و جبران خسارات به مردم ایران است.

روحانی از سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو)، شورای امنیت سازمان ملل متحد و همه کشورها خواست با این اقدام تروریستی دولت آمریکا برخورد کنند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به تلاش آمریکایی ها برای ادامه تحریم های تسلیحاتی ایران تصریح کرد، آمریکایی ها برای پیگیری یک قطعنامه علیه ایران، صبح تا شب مثل دلال از کاخ سفید راه افتاده اند و تا امروز موفقیتی به دست نیاورند البته اگر روزی هم موفق شوند، ایران پاسخ قاطعی به آنها می دهد.

روحانی با تاکید بر این که دشمن درصدد بهم ریختن اقتصاد و نابود کردن ارکان اقتصادی ایران است، اظهار کرد، با وجود تحریم ها، صادرات ایران به کشورهای منطقه اوراسیا 63 درصد افزایش داشته و این نشان می دهد که دشمن در زمینه اقتصادی موفق نبوده و نتوانسته اقتصاد ایران را متوقف کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، ایجاد شایعات روزمره در میان مردم را توطئه دیگر دشمن برای ضربه زدن به نظام و کشور عنوان کرد و گفت: طرح شایعات بی اساسی همچون فروختن یا وقف کردن کوهها، دریاها، جنگلها و یا فروختن جزیره ای یا مناطقی در شرق یا غرب کشور، هیچ پایه و اساسی ندارد و فقط برای ایجاد نگرانی و ناراحتی در میان مردم است.

روحانی خاطرنشان کرد، مردم ایران با هوشیاری خود توطئه ها و شایعات دشمنان را خنثی کردند.

کلیدواژه