اسد 09, 1399 09:13 Asia/Kabul
  • جهانگیری: پاکستان با جدیت از اقدامات امنیتی علیه ایران جلوگیری کند

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در دیدار سفیر پاکستان در تهران گفت: دولت پاکستان با جدیت از اقدامات امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران جلوگیری کند.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در تهران، با بیان اینکه رویکرد قاطع ایران جلوگیری از هرگونه اقدام امنیتی در مرزها علیه پاکستان است، تصریح کرد: لازمه توسعه همکاری‌های اقتصادی تهران- اسلام آباد این است که در مرزهای مشترک دو کشور امنیت، صلح، دوستی و آرامش حاکم باشد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه مناسبات دوجانبه و سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان باید ارتقاء پیدا کند، افزود: ایران آمادگی دارد همکاری‌های خود را با پاکستان در همه زمینه‌ها به‌ویژه در حوزه انرژی گسترش دهد.

معاون اول رییس‌جمهوری اسلامی ایران همچنین با یادآوری مسائل منطقه، اقدامات ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و مسائل سوریه، عراق، افغانستان و لبنان، بر ضرورت گسترش همکاری‌های تهران- اسلام آباد برای مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید کرد و گفت: راه حل مسائل منطقه عدم مداخله قدرت‌های خارج از منطقه است.

«رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در ایران نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور، گفت: تهران و اسلام آباد همواره در مجامع بین المللی از یکدیگر حمایت کرده‌اند.

قریشی با بیان اینکه ایران همواره درباره موضوعات مختلف به‌ویژه موضوعاتی که به مسلمانان و امت اسلام مربوط می‌شود مواضع قدرتمندانه‌ای اتخاذ کرده است، از رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت ایران به‌دلیل مواضع روشن و قاطعانه درباره ملت فلسطین قدردانی کرد.

سفیر پاکستان در ایران همچنین با اشاره به 950 کیلومتر مرز مشترک بین دو کشور گفت: با تشدید نظارت در مرزها، هم از قاچاق انسان و مواد مخدر جلوگیری می‌شود و هم امنیت مرزها ارتقاء پیدا خواهد کرد.

کلیدواژه