اسد 10, 1399 11:35 Asia/Kabul
  • رهبر معظم انقلاب اسلامی : تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران ،جنایت است
    رهبر معظم انقلاب اسلامی : تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران ،جنایت است

رهبر معظّم انقلاب اسلامی امروز جمعه در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید سعید قربان تاکید کردند :‌ تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران، یک جنایت است.

حضرت آیت الله خامنه ای ، اهداف دشمن از تحریم ها را شامل اهداف کوتاه مدت، میان مدت ، بلند مدت و جانبی دانستند و گفتند: هدف کوتاه مدت به ستوه آوردن ملت ایران ، هدف میان مدت جلوگیری از پیشرفت علمی ایران و هدف بلندمدت به ورشکستگی کشاندن دولت و کشور و فروپاشی اقتصاد ایران است.

ایشان یادآور شدند: هدف جانبی آنها قطع رابطه ایران با جریان های مقاومت منطقه است، آنچه دشمن خبیث با اعمال تحریم ها می خواسته نشده و نخواهد شد که خودشان هم اعتراف کرده اند.

رهبر معظّم انقلاب با بیان اینکه تحریم، مشکلاتی ایجاد کرده و شکی نیست، تصریح کردند : همه مشکلات کشور هم مربوط به تحریم نیست، مقداری ناشی از ضعف مدیریت است و مقداری هم به کرونا مربوط است. 

حضرت آیت الله خامنه ای به تلاش آمریکا برای تحریف حقایق و واژگون نشان دادن واقعیات اشاره کردند و گفتند : هدف تحریف دو کار است؛ یکی ضربه به روحیه مردم و دیگری آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است.

ایشان خاطر نشان کردند : خواسته امروز آمریکا از ایران، کنار گذاشتن  کاملِ صنعت هسته ای، کاهش بسیار شدید توان دفاعی و رها کردن اقتدار منطقه ای است اما پذیرفتن این خواسته‌ها قطعا موجب عقب‌نشینی آمریکا نخواهد شد و هیچ عقلی نیز حکم نمی کند که برای توقف متجاوز، خواسته های او را اجابت کنیم.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، مشکلات دشمن اصلی یعنی آمریکا را بسیار بزرگ و غیرقابل مقایسه با مشکلات ایران خواندند و با برشمردن مصادیقی از مشکلاتِ امروز آمریکا مثل فاصله طبقاتی عجیب، تبعیض نژادی، مشکلات اقتصادی و بیکاری‌های گسترده، مشکلات مدیریتی در قضیه کرونا و مدیریت اجتماعی ضعیف که منجر به بی‌رحمی‌ و قتل و شکنجه به دست پلیس آمریکا می‌شود، گفتند: امروز آمریکا در سطح دنیا منفور و منزوی است.

ایشان تأکید کردند: حوادث جاری آمریکا آتش زیر خاکستری است که شعله‌ور شده و اگرچه آن را سرکوب کنند اما دوباره شعله‌ور می‌شود و نظام کنونی آمریکا را از بین می‌برد چرا که فلسفه سیاسی و اقتصادی این نظام غلط و محکوم به نابودی است.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی دیگر از بیانات خود گفتند: در سال  1397( هجری شمسی ) و بعد از خروج آمریکا از برجام، متاسفانه کشور ماهها معطل وعده های اروپایی ها باقی ماند ؛ اروپایی ها هیچ کاری برای مقابله با تحریم های آمریکا نکردند و آنچه که به نام اینستکس نیز مطرح کردند، بازیچه‌ای بود که محقق نشد.

رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی این بخش از سخنان خود تاکید کردند: علاج تحریم ها فعال کردن ظرفیت های داخلی است که نیازمند مجاهدت است.

کلیدواژه