اسد 12, 1399 15:03 Asia/Kabul
  • روحانی: ایران در خنثی کردن توطئه دشمنان موفق بوده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با تبیین فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی کشور گفت: ایران در دو سال گذشته به موفقیت‌های بزرگی در خنثی کردن توطئه دشمنان دست پیدا کرده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصریح کرد: واقعیت‌های اقتصادی کشور نشان دهنده آن است که با بهره‌گیری از توانایی‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و هماهنگی میان همه ارکان کشور و انسجام در مدیریت و اجرای برنامه‌های هماهنگ می توان از تنگناهای بی سابقه ناشی از فشار حداکثری دشمنان خارج و در جنگ اقتصادی پیروز شد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نقشه راه طراحی شده در اقتصاد کلان کشور اظهار کرد:  هدف اصلی دشمنان در تحمیل جنگ اقتصادی ایجاد هیجان زدگی و بی برنامه‌گی در مدیریت کشور است.

روحانی افزود: دشمنان انتظار داشتند پس از شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌های غیرانسانی آنان، اقتصاد کشور دچار تلاطم‌های شدید و غیر قابل کنترل شده و با خطر مواجه شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به موفقیت‌های دستگاه‌های اجرایی کشور در حوزه معیشت، بازار سرمایه و ارز، نقدینگی و ارائه تسهیلات به کسب و کارهای مختلف در جهت تقویت تولید با وجود همه محدودیت‌ها خاطرنشان کرد: این اقدامات نتیجه تلاش شبانه روزی برای سیاستگذاری، مدیریت ستادی و بخشی، همراهی مردم و عملکرد مثبت فعالان اقتصادی کشور است.

در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ایران، نقشه راه مدیریت اقتصاد کلان کشور در 26 محور ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

کلیدواژه