اسد 13, 1399 11:14 Asia/Kabul
  • نشست سفیران کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا در ارس

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، شمال غرب ایران، از برگزاری نشست آتی سفیران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا در ارس خبر داد.

«محسن نریمان» رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس روز دوشنبه در دیدار با «غلامرضا انصاری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران در ارس گفت: نشست آتی سفیران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا در ارس برای گسترش تعامل و مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران با کشورهای حوزه اورآسیا و قفقاز برگزار خواهد شد.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران نیز با اشاره به اینکه ارمنستان تنها کشور عضو اتحادیه اورآسیا است که با ایران مرز زمینی دارد، گفت: باید از این فرصت موجود استفاده بهینه کرد تا مسیر ارمنستان  - ایران به عنوان جاده ترانزیتی برای انتقال کالاهای ایران به اتحادیه اورآسیا معرفی شود.
انصاری همچنین بر توسعه همکاری سازمان منطقه آزاد ارس با  کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اورآسیا  تاکید کرد و گفت: ضروری است با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه و بالفعل منطقه آزاد ارس بعنوان تنها دروازه ورود به کشورهای حوزه اورآسیا و کشورهای مستقل مشترک المنافع cis، تعاملات و مبادلات تجاری ارس با این کشورها با رویکرد صادرات غیرنفتی افزایش یابد.
منطقه آزاد ارس ایران در نقطه صفر مرزی و در مجاورت با ارمنستان، جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان قرار دارد.

کلیدواژه