اسد 15, 1399 08:59 Asia/Kabul
  • آمادگی وزارت بهداشت ایران برای کمک به دولت و ملت لبنان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران ضمن تسلیت جان باختن جمعی از مردم بیروت در حادثه انفجار این شهر، آمادگی جمهوری اسلامی برای هرگونه کمک و یاری به دولت و ملت لبنان را اعلام کرد.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران بامداد چهارشنبه در پیامی به «حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان ضمن ابراز همدردی با دولت و مردم لبنان برای مصدومان شفای عاجل و برای بازماندگان و مردم مقاوم لبنان، صبر و آرامش آرزو کرد.

«کریم همتی» رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هم در پیامی ضمن ابراز همدردی با مردم لبنان، برای هرگونه کمک و امدادرسانی به حادثه‌دیدگان اعلام آمادگی کرد.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران نیز در پیامی توئیتری، حادثه فاجعه بار و بسیار تلخ انفجار در بیروت را به مردم لبنان و دولت این کشور تسلیت گفت.

«علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز در پیامی توئیتری با تسلیتِ جان باختن و زخمی شدن شماری از مردم بیروت در حادثه انفجار این شهر به رئیس جمهوری، دولت و ملت لبنان تاکید کرد: مردم ایران در غم لبنان، شریک هستند.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور ایران هم در نامه‌ای به «محمد فهمی» وزیر کشور لبنان اعلام کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و امدادرسانی به آسیب دیدگان آمادگی کامل دارد.

پیش از این نیز «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیام توئیتری با ابراز تاسف از حادثه انفجار در بیروت، با دولت و ملت لبنان و خانواده جانباختگان این حادثه ابراز همدردی کرد.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزارت خارجه ایران هم این حادثه دلخراش را تاسف آور و نگران کننده خواند و اظهار کرد: ایران با اندوه بسیار این حادثه و اخبار آن را دنبال می‌کند.

عصر روز گذشته (سه شنبه) انفجار شدیدی در بندر شهر بیروت روی داد؛ مدیرکل گمرک لبنان اعلام کرد، ماده نیترات باعث وقوع انفجار در این بندر شده است.

براساس آخرین آمار وزارت بهداشت لبنان، 73 نفر در این حادثه کشته و بیش از سه هزار و 700 نفر  دیگر نیز زخمی شده‌اند.

کلیدواژه