رئیسی: آمریکا، اسرائیل و برخی کشور‌های اروپایی دنبال فتنه گری در لبنان هستند
(last modified 1399-05-20T08:26:54+00:00 )
اسد 20, 1399 12:56 Asia/Kabul
  • رئیسی: آمریکا، اسرائیل و برخی کشور‌های اروپایی دنبال فتنه گری در لبنان هستند

رئیس قوه قضائیه ایران با ابراز تاسف از حادثه دردناک انفجار در بیروت گفت: آمریکایی ها، صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های اروپایی دنبال فتنه گری در لبنان هستند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران روز دوشنبه با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل و برخی کشور‌های اروپایی به هیچ عنوان نمی‌توانند به اهدافشان در لبنان برسند، افزود: هیچ توطئه‌ای نمی‌تواند ضد مردم لبنان کارساز شود.
رئیسی با تاکید بر لزوم وحدت و انسجام لبنان تصریح کرد، حزب الله امروز برگ زرین عزت، افتخار و اقتدار لبنان است و دشمنان نمی‌توانند به آن خدشه‌ای وارد کنند.
رئیس قوه قضائیه ایران با بیان اینکه باید درباره عاملان حادثه انفجار بندر بیروت و مقصران و قاصران آن بررسی کافی صورت گیرد، گفت: روشن شدن ابعاد این حادثه برای مردم لبنان و کشورهای دیگر نکاتی دارد.
رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه همه باید تلاش کنند تا از آلام مردم لبنان کاسته شود، گفت: امروز کمک به مردم آسیب دیده لبنان، وظیفه اسلامی و انسانی است.
در پی وقوع آتش‌سوزی گستردهِ سه‌شنبه گذشته در یکی از انبارهای مواد محترقه در بندر بیروت، انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم رخ داد.
براساس اعلام وزارت بهداشت لبنان، تاکنون بر اثر این انفجار بیش از 150 نفر کشته و حدود پنج هزار نفر زخمی شدند.

کلیدواژه