اسد 20, 1399 18:34 Asia/Kabul
  • تخت‌روانچی: شورای امنیت بار دیگر یکجانبه‌گرایی آمریکا را رد کند
    تخت‌روانچی: شورای امنیت بار دیگر یکجانبه‌گرایی آمریکا را رد کند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به قطعنامه آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران گفت: شورای امنیت بار دیگر زورگویی و یکجانبه‌گرایی آمریکا را رد کند.

«مجید تخت‌روانچی» نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه در پیام توئیتری با اشاره به نقض  قطعنامه 2231 شورای امنیت از سوی واشنگتن نوشت: آمریکا با هدف جلب حمایت از قطعنامه غیرقانونی خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، به ایران‌هراسی و تهدید متوسل شده است.
تخت‌روانچی افزود: شورای امنیت می‌بایست بار دیگر زورگویی و یکجانبه‌گرایی آمریکا را همانگونه که هنگام معرفی این قطعنامه بروز داد، رد کند.
قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران قرار است امروز (دوشنبه) به شورای امنیت ارائه شود و اعضا هم 24 ساعت فرصت دارند تا نظر خود را درباره آن به صورت ایمیلی اعلام کنند.
پیش از این نیز نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در 30 ژوئن برای بررسی گزارش دوره‌ای دبیرکل این سازمان درباره اجرای قطعنامه 2231 مربوط به توافق هسته‌ای ایران بار دیگر صحنه مقابله جامعه بین المللی با خواسته‌ها و یکجانبه گرایی‌های واشنگتن بود؛ تکاپوی دولت آمریکا در این نشست برای جلوگیری از لغو تحریم های تسلیحاتی ایران عملا با ناکامی مواجه شد.
روسیه و چین هم بارها تصریح کرده‌اند، با قطعنامه آمریکا مخالفت خواهند کرد.
به موجب مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت، ممنوعیت‌های مربوط به فروش تسلیحات به ایران،  27 میزان 1399 برداشته خواهد شد.

 

کلیدواژه