اسد 21, 1399 08:30 Asia/Kabul
  • ربیعی: ایران به هر اقدام تحریک‌آمیز آمریکا پاسخ قاطع می‌دهد

سخنگوی دولت ایران در واکنش به قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران گفت: جمهوری اسلامی به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز و غیرقانونی، پاسخ متناسب و قاطع خواهد داد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری ایران پرس، «علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران با بیان اینکه تلاش مخرب آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران، به ناکامی فاجعه‌آمیز و منزوی کننده دیگری برای واشنگتن تبدیل خواهد شد، تصریح کرد: اصرار آمریکایی‌ها به تداوم مسیرِ از پیش شکست خورده نمی‌تواند معنایی جز سماجت در مقابل پذیرش واقعیت‌ها داشته باشد. 
ربیعی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که جامعه بین‌المللی مصمم در پاسداری از قوانین، توافقات و مقررات حاکم میان کشورها و سدی بلند و غیرقابل عبور برای آمریکا در متزلزل کردن پایه‌های ثبات و امنیت جهانی است. 
سخنگوی دولت ایران با اشاره به اینکه آمریکا می‌خواهد با استفاده از اهرم شورای امنیت، ضد نهادهای بین‌المللی و ساز و کارهای چندجانبه اقدام کند، تاکید کرد: این اقدام آمریکا، به سخره گرفتن سازوکار چند جانبه گرایی است.
قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تحریم تسلیحاتی ایران قرار است روز دوشنبه به شورای امنیت ارائه شود و اعضا هم 24 ساعت فرصت دارند تا نظر خود را درباره آن به صورت ایمیلی اعلام کنند.
روسیه و چین بارها تصریح کرده‌اند، با قطعنامه آمریکا مخالفت خواهند کرد.
به موجب مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت، ممنوعیت‌های مربوط به فروش تسلیحات به ایران، 27 میزان 1399 برداشته خواهد شد.

 

کلیدواژه