اسد 21, 1399 16:54 Asia/Kabul
  • نمکی: همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با کرونا تقویت شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با اشاره به همکاری تهران با عراق، پاکستان و افغانستان تحت نظارت سازمان جهانی بهداشت گفت: باید همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با کرونا تقویت شود.

به گزارش ایرنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز سه شنبه در نشست مجازی با «احمد المنظری» مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت و وزرای بهداشت کشورهای منطقه مدیترانه شرقی با تاکید بر اینکه همکاری‌های کشورهای منطقه باید به تقویت آمادگی در برابر کووید 19 منجر شود، ابراز امیدواری کرد: این همکاری منجر به استقرار مراقبت های اولیه بهداشتی و مشارکت فعال جامعه در راستای همکاری های بین بخشی شود و دسترسی جهانی به خدمات ضروری سلامت را تضمین کند.

نمکی با بیان اینکه فاصله گذاری ها و استفاده از ماسک، کاهش مرگ و میرها را در پی داشته است، افزود: ایران در تولید واکسن کرونا به مراحل پیشرفته‌ای رسیده است و در حال عبور از مرحله آزمایش حیوانی قرار دارد.

وزیر بهداشت ایران در ادامه از مدیر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد، برنامه های اجرایی خود برای مبارزه با کووید 19 را با هماهنگی هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل، آژانس های مرتبط سازمان ملل نظیر صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف)، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، برنامه سازمان ملل در زمینه ایدز، کمیساریای پناهندگان ملل متحد و برنامه غذایی ملل متحد انجام دهد.

کلیدواژه