اسد 22, 1399 09:09 Asia/Kabul
  • دستگیری پنج تیم جاسوسی توسط وزارت اطلاعات ایران

معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از دستگیری پنج تیم جاسوسی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه خبر داد.

به گزارش ایرنا، معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه اعلام کرد: افسران اطلاعاتی بیگانه با بهره‌گیری از روش‌های پیچیده و متنوع اطلاعاتی، درصدد انجام جاسوسی درخصوص پروژه‌های هسته‌ای، سیاسی، اقتصادی، نظامی و زیرساختی با هدف خرابکاری در زیرساخت‌ها، پروژه‌ها، تشدید تحریم‌های ظالمانه و ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به دانش و تکنولوژی‌های نوین و همچنین ایجاد چالش در روابط ایران با کشورهای همسو بودند.

به گفته معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، اقدامات مذبوحانه سرویس‌های اطلاعاتی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و برخی کشورهای اروپایی با هوشیاری و اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی ایران با شکست مواجه شد.

معاون ضد جاسوسی وزارت اطلاعات ایران با هشدار به دشمنان آشکار و پنهان جمهوری اسلامی تاکید کرد: با هر توطئه دشمنان متخاصم با قاطعیت مقابله و برخورد خواهد شد.

در همین حال، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضائیه ایران امروز از صدور حکم قطعی حبسِ 10ساله برای دو جاسوس خبر داد و تصریح کرد: «مسعود مصاحب» با عنوان دبیر کل انجمن دوستی ایران و اتریش به جرم جاسوسی برای رژیم اسرائیل و سرویس جاسوسی آلمان به ده سال حبس محکوم شد و این حکم در حال اجراست.

اسماعیلی افزود: «شهرام شیرخانی» نیز به دلیل جاسوسی برای انگلیس در حوزه های مختلف به ده سال حبس محکوم شد و این حکم در حال اجراست.

کلیدواژه