روحانی: آمریکا در توطئهِ تحریم تسلیحاتی ایران با خفت و خواری شکست خورد
(last modified Sat, 15 Aug 2020 09:16:54 GMT )
اسد 25, 1399 13:46 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شکست تاریخی آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ایالات متحده در توطئه تحریم تسلیحاتی ایران با خفت و خواری شکست خورد.

قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شامگاه جمعه با 11 رای ممتنع، 2 رای موافق آمریکا و جمهوری دومینیکن و 2 رای مخالف روسیه و چین به تصویب نرسید.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه شکستِ روز گذشته آمریکا در شورای امنیت در تاریخ مبارزه ایران با استکبار ماندگار شد، تصریح کرد: علت رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، این بود که حفظ برجام برای مصالح منطقه و جهان ضرورت دارد و لازم است.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها برای پوشش خفت و افتضاح خود اعلام کردند که 4 کشتی ایرانی را توقیف کردند، یادآور شد: ایالات متحده در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که کشتی‌ها و پرچم آن‌ها ایرانی نبود و طرح این دروغ برای سرپوش گذاشتن بر خفت واشنگتن در شورای امنیت است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران، رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا را یک موفقیت سیاسی برای جمهوری اسلامی و یک شکست سیاسی و حقوقی برای رژیم آمریکا دانست و ابراز امیدواری کرد: کشورهای منطقه درس بگیرند و خودشان را به رژیم غاصب و ظالمِ صهیونیستی نزدیک نکنند.

روحانی با محکوم کردن عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اقدام امارات یک اشتباه بزرگ و خیانت به آرمان ملت فلسطین و قدس شریف است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با هشدار به حاکمان امارات متحده عربی مبنی بر اینکه مبادا بخواهند پای اسرائیل را در منطقه باز کنند، خاطرنشان کرد: باید حواسشان جمع باشد و از خطای بزرگ و عمل خائنانه‌ای که انجام دادند، متنبه شوند و این مسیر نادرست و غلط را ادامه ندهند.

 

کلیدواژه