اسد 25, 1399 15:38 Asia/Kabul
  • رئیسی: تشکیل دادگاه بین‌المللی، ضمانت اجرایی حقوق بشر اسلامی است
    رئیسی: تشکیل دادگاه بین‌المللی، ضمانت اجرایی حقوق بشر اسلامی است

رئیس قوه قضائیه ایران، تشکیل دادگاه بین‌المللی را ضمانت اجرایی حقوق بشر اسلامی دانست و گفت: دادگاه بین المللی اسلامی باید ناقضان و ضایع کنندگان حقوق بشر را در مقابل دیدگان مردم جهان محاکمه کند.

«سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران روز شنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی با بیان اینکه امروز، قدرت آمریکا از همه زمان‌ها ضعیف‌تر است، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه استکبار جهانی با قدرتش، بسیاری از کشورها را تحت سلطه قرار داده است اما می‌توان نظام سلطه را به دلیل جنایاتش مواخذه کرد.

رئیسی با تاکید بر اینکه قدرت و توان نظام اسلامی در منطقه، دشمن را عصبی کرده است، اظهار کرد: کسانی که با تروریسم اقتصادی، بسیاری از مردم دنیا را با مشکلات فراوانی روبه‌رو کرده‌اند، باید محاکمه شوند.

رئیس قوه قضائیه ایران با اشاره به اینکه داعیه‌داران حقوق انسان بزرگترین ناقضان حقوق بشر در عالم هستند، تصریح کرد: نتیجه حقوق بشر غربی، تضییع حقوق انسان‌ها، افزایش کلاهک‌های هسته‌ای، هفتاد سال ظلم به مردم فلسطین و همه‌ی ظلم‌هایی است که مردم جهان شاهد آن هستند.

رئیسی همچنین با اشاره به عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: این اقدامات، چهره‌ها را روشن‌تر خواهد کرد و نهضت دفاع از حقوق بشر و حقوق انسان و ضدیت با نظام سلطه را در بین کشورهای عربی، منطقه و جهان روز به روز رونق خواهد داد.

 

کلیدواژه