اسد 26, 1399 08:22 Asia/Kabul
  • ظریف: تبلیغات سخیف، باعث انحراف اذهان از شکست مفتضحانهِ آمریکا نمی‌شود
    ظریف: تبلیغات سخیف، باعث انحراف اذهان از شکست مفتضحانهِ آمریکا نمی‌شود

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تبلیغات رسانه‌های آمریکایی در مورد توقیف نفتکش‌های ایرانی تاکید کرد: تبلیغات پوچ و سخیف باعث انحراف اذهان از شکست مفتضحانه دیپلماتیک و غیرقانونی آمریکا در سازمان ملل نمی‌شود.

آمریکا همزمان با ناکامی در شورای امنیت برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، مدعی توقیف چند نفتکش متعلق به جمهوری اسلامی شده‌ است.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در پیامی توییتری با اشاره به اینکه دزدان دریایی کارائیب برای خودشان قاضی و دادگاه دارند، یادآور شد: محموله سوخت به سرقت رفته، کشتی و پرچم هیچکدام برای ایران نیست. 

در حالی که روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار مطلبی مدعی شد، آمریکا چهار کشتی حامل نفت ایران را توقیف کرده، «حجت سلطانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر، آن را دروغی دیگر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیسم آمریکا توصیف کرد.

از سوی دیگر قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شامگاه جمعه با 11 رای ممتنع، 2 رای موافق آمریکا و جمهوری دومینیکن و 2 رای مخالف روسیه و چین به تصویب نرسید.

در همین حال، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها برای پوشش خفت و افتضاح خود اعلام کردند که 4 کشتی ایرانی را توقیف کردند، یادآور شد: ایالات متحده در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که کشتی‌ها و پرچم آن‌ها ایرانی نبود و طرح این دروغ برای سرپوش گذاشتن بر خفت واشنگتن در شورای امنیت است.

 

کلیدواژه