اسد 26, 1399 08:49 Asia/Kabul
  • تاکید ظریف بر حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از مبارزات مردم فلسطین
    تاکید ظریف بر حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از مبارزات مردم فلسطین

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران شنبه شب در گفت وگوی تلفنی با "ریاض المالکی" وزیر خارجه فلسطین بر حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از مبارزات مردم فلسطین در جهت احقاق حقوق خود تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس،  "محمدجواد ظریف" در این گفت وگوی تلفنی ضمن تاکید  بر حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از مبارزات مردم بزرگ فلسطین در جهت احقاق حقوق خود، همبستگی مردم و گروه های فلسطینی در این مسیر را ضروری دانست.

"ریاض المالکی" نیز در این گفت وگوی تلفنی ضمن قدردانی از مواضع ایران در حمایت از مردم فلسطین، بر عزم راسخ مردم  و رهبران فلسطین در مسیر احقاق حقوق خود تاکید کرد و گفت: فلسطینی ها بصورت متحد و یکپارچه بر تعهد خود تا آزادی سرزمین فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی پایبند هستند.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه نیز در پی توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیستی، با "زیاد النخاله" دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" تلفنی گفت‌ وگو کرده بود.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران  در این گفت وگو های تلفنی، ضمن محکوم کردن توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط، تأکید کرد، جمهوری اسلامی ایران همواره از آرمان ملت فلسطین حمایت می‌کند.

"دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهوری آمریکا روز پنجشنبه از توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی کامل روابط خبر داد.

این توافق با انتقادات گسترده در جهان اسلام مواجه شده است.

در ماه‌های اخیر روند عادی‌سازی روابط برخی رژیم های عرب منطقه به ویژه  رژیم سعودی و امارات با اسرائیل شدت گرفته است.

تلاش رژیم های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل در حالی است که رژیم صهیونیستی سال‌ها است علاوه بر سرکوب فلسطینیان بسیاری از مناطق عربی- اسلامی را اشغال کرده است.

 

کلیدواژه