اسد 26, 1399 18:29 Asia/Kabul
  • قالیباف سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه را تبریک گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پیام‌های جداگانه به دبیرکل جنبش حزب‌الله و رئیس مجلس لبنان سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه را تبریک گفت.

جنگ 33 روزه میان ارتش رژیم صهیونیستی و نیروهای حزب‌الله لبنان در 12 ژوئیه 2006 آغاز شد و در 14 اوت همان سال با پیروزی حزب الله لبنان به پایان رسید.
رژیم صهیونیستی با تحمل خسارت و تلفات سنگین از این جنگ عقب نشینی کرد.
«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پیامی به «سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب الله لبنان که روز یکشنبه منتتشر شد، با اشاره به اینکه مقامات رژیم صهیونیستی هنوز هم کابوس شکست و وحشت جنگ 33 روزه را در خاطر خود مرور می‌کنند، تاکید کرد: بی تردید این جنگ، معادلات نظامی - سیاسی حاکم بر منطقه را دگرگون کرد و نقطه عطف درخشانی برای تاریخ مبارزات مقاومت اسلامی به شمار می‌رود.
قالیباف در پیام دیگری به «نبیه بری» رئیس مجلس لبنان با تبریک سالگرد پیروزی مقاومت در جنگ 33 روزه گفت: این پیروزی غرور آفرین که در پرتو عنایات الهی، همبستگی و اتحاد رهبران لبنان و در سایه رشادت و فداکاری شهدای مقاومت به دست آمد، مایه افتخار جهان اسلام است.
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: بی‌تردید پیروزی مقاومت لبنان، نقطه عطف و برگ زرینی در تاریخ مبارزات منطقه و شکست فاحش ارتش پوشالی رژیم اشغالگر قدس به شمار می‌رود.

کلیدواژه