اسد 27, 1399 11:59 Asia/Kabul
  • بررسی راه های توسعه روابط تجاری ایران و افغانستان

هیئتی از افغانستان با هدف رفع موانع تجاری و تقویت روابط اقتصادی با استاندار سیستان و بلوچستان (جنوب شرق ایران) دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «احمد علی موهبتی» استاندار سیستان و بلوچستان ایران روز دوشنبه در دیدار هیئتی از افغانستان در زاهدان، با اشاره به ظرفیت های چابهار و نفع اقتصادی آن برای افغانستان گفت: زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاران افغانستان در چابهار فراهم است.

موهبتی همچنین به تجارت از مرز میلک اشاره کرد و افزود: ایران انتظار دارد افغانستان مانع از قاچاق در این مرز شود و همکاری لازم را برای تقویت تجارت از این مرز داشته باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان ایران همچنین بر ضرورت احداث کنسولگری افغانستان در زابل و ایجاد صندوق مشترک پولی تاکید کرد.

«محمد ابراهیم غشتعلی» عضو کمسیون اقتصادی مجلس افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات بین دو کشور اظهار کرد: شورای عالی اقتصادی افغانستان پیگیر خواهد بود تا تجارت در مرز میلک تداوم داشته باشد تا موانعی بر سر راه صادرات و واردات از این مرز بوجود نیاید.

«محمد ابراهیم پوپل» معاون پارلمانی رئیس اجراییه افغانستان و مشاور رییس جمهوری این کشور هم در این دیدار گفت: مشکلاتی در مرز دوغارون وجود دارد که شورای عالی افغانستان پیگیر رفع آنها خواهد بود.

کلیدواژه