تاکید ایران بر دخالت نکردن کشورهای دیگر در امور کمیته قانون اساسی سوریه
(last modified 1399-05-28T03:14:35+00:00 )
اسد 28, 1399 07:44 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر دخالت نکردن کشورهای دیگر در امور کمیته قانون اساسی سوریه
    تاکید ایران بر دخالت نکردن کشورهای دیگر در امور کمیته قانون اساسی سوریه

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی با اشاره به برگزاری دور جدیدی از نشست‌ تدوین قانون اساسی سوریه در هفته آینده گفت، هیچ کشور خارجی حق دخالت در امور این کمیته را ندارد.

«علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی روز دوشنبه پس از دیدارهای جداگانه با «بشار اسد» رئیس جمهور و «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه در دمشق در جمع خبرنگاران گفت: هیچ‌کس و هیچ‌کشوری نمی تواند زمانبندی غیر واقعی بر کمیته قانون اساسی سوریه تحمیل کند.

دور جدیدی از نشست‌های تدوین قانون اساسی سوریه قرار است با حضور نمایندگان موافق و مخالف دولت سوریه هفته آینده (3 سنبله) در ژنو برگزار شود.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی در این خصوص تصریح کرد: نشست این کمیته در ژنو یک نشست سوری - سوری است و با یک اهدافی تشکیل شده که باید دنبال شود، بنابرین هیچ مداخله خارجی پذیرفته نمی شود.

خاجی با اشاره به برگزاری نشست آستانه در هفته آینده خاطرنشان کرد: این نشست هرگز به منزله دخالت در امور کمیته تدوین قانون اساسی سوریه نخواهد بود.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در ادامه با تاکید بر اینکه تهران در کنار ملت سوریه بوده و خواهد بود، تصریح کرد: در دیدار با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه سوریه در خصوص همکاری‌های کشورهای ضامن روند آستانه، تحولات چند ماه اخیر سوریه از جمله اوضاع ادلب، انتخابات موفقیت آمیز مجلس ملی و اعمال ناعادلانه تحریم‌ها علیه ملت سوریه توسط آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

خاجی یادآور شد: آنچه را که آمریکا در میدان نبرد و حمایت از گروه‌های تروریستی نتوانست به دست بیاورد، حتما از طریق اعمال فشار اقتصادی هم نمی تواند بر مردم سوریه تحمیل کند.

 

کلیدواژه