اسد 28, 1399 09:05 Asia/Kabul
  • صادرات 800 میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان ایران
    صادرات 800 میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان ایران

میزان صادرات و ارزآوری شرکت‌های دانش بنیان ایران بر اساس آمار رسمی گمرک و نهادهای متولی در سال گذشته (2019) رقمی بیش از 800 میلیون دلار بوده است.

«روح‌الله استیری» مدیرکل دفتر توسعه و کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران روز سه شنبه گفت: محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان ایران در حوزه‌های مختلف شامل تولید محتوا، ساخت اپلیکیشن، نوشتن نرم افزارها و همچنین انجام پژوهش ها و تحقیقات علمی و فناورانه در زمینه آی تی برای کشورهای هدف صادرات بوده است.

استیری، 800 میلیون صادرات و ارز آوری را حاصل تلاش 400 شرکت دانش بنیان عنوان کرد و افزود: هم اکنون یک هزار و 500 شرکت دانش بنیان در ایران از مجموع حدود پنج هزار شرکت موجود، در حوزه آی تی و فناوری اطلاعات به ثبت رسیده‌اند و مشغول فعالیت هستند که بر اساس ارزیابی ها، هزار مورد نیز ظرفیت صادرات و ارزآوری دارند.

براساس این گزارش، بیشترین میزان صادرات شرکت‌های دانش بنیان ایران به کشورهای عراق، روسیه، افغانستان و سوریه بوده که در سال جاری نیز برخی کشورهای حوزه خلیج فارس، اتریش و چین در برنامه ویژه صادرات محصولات آی تی شرکت‌های ایرانی قرار گرفته‌اند.

 

کلیدواژه