اسد 28, 1399 09:36 Asia/Kabul
  • ضرورت استفاده از ظرفیت مجالس کشورهای اسلامی برای استیفای حقوق مردم فلسطین
    ضرورت استفاده از ظرفیت مجالس کشورهای اسلامی برای استیفای حقوق مردم فلسطین

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران بر ضرورت استفاده از ظرفیت مجالس کشورهای اسلامی برای مخالفت با توافق ننگین امارات و رژیم صهیونیستی و استیفای حقوق مسلم فلسطینی‌ها تاکید کرد.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در پیامی به روسای مجالس کشورهای اسلامی، طرح سازش امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی را موجب تضعیف تمام تلاش‌های کشورهای اسلامی، سازمان همکاری اسلامی (OIC) و اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی دانست و گفت: بدون شک، تنها اراده ملت فلسطین و مقاومت است که می‌تواند منجر به آزادی سرزمین اصلی و تاریخی فلسطین شود.

قالیباف در این پیام ضمن محکوم کردن هرگونه اقدامات ناقضِ حقوق مسلم ملت فلسطین، تاکید کرد: سازش امارات متحده عربی و رژیم جعلی صهیونیستی، یک اشتباه راهبردی از سوی ابوظبی است و این امر، اقدامی تحریک‌آمیز و تشویق کننده تداوم جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی بوده و تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه به شمار می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران با اشاره به اینکه ضرورت دارد مجالس کشورهای اسلامی به عنوان نماینده ملت‌های مسلمان و با تأسی از تعالیم اسلامی، اقدام حاکمان امارات را قویاً محکوم کنند از روسای مجالس کشورهای اسلامی درخواست کرد، از تمامی اقدامات و ابتکارات پارلمانی برای مخالفت با توافق ننگین ابوظبی و تل‌آویو استفاده کنند.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

توافق اسرائیل و امارات، موجی از اعتراضات گسترده را از سوی گروه‌های فلسطینی، کشورهای منطقه و شماری از شخصیت‌های سیاسی جهان در پی داشته است.

 

کلیدواژه