اسد 28, 1399 13:00 Asia/Kabul
  • ادعای \
    ادعای \" برایان هوک \" درباره توافق احتمالی ترامپ با ایران

نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران، مدعی شد که سیاست‌های ضدایرانی رئیس جمهوری آمریکا موفق بوده و او در دور دوم ریاست‌جمهوری خود با ایران به توافق می‌رسد.

«برایان هوک»، نماینده مستعفی  دولت آمریکا در امور ایران، در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» در مورد توافق شکل گرفته بین امارات و رژیم صهیونیستی و همچنین رویکرد دولت آمریکا در قبال ایران اظهار نظر کرد.

برایان هوک همچنین در مورد ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا،  مبنی بر دستیابی به توافق با ایران در دور دوم ریاست ‌جمهوری او گفت :  در صورتی که ترامپ به دور دوم راه یابد احتمالاً شاهد خواهیم بود که او با ایران توافق خواهد کرد.

هوک در ادامه مدعی شد، ترامپ داعش را شکست داد، با ایران مقابله کرد، از توافق هسته‌ای با این کشور خارج شد و به توافق میان ابوظبی و تل‌آویو دست پیدا کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، پیشتر  پس از پیشنهاد تلویحی دونالد ترامپ به تهران برای مذاکره، اعلام کرد که ایران و دیگر طرف‌های برجام هیچگاه میز مذاکره را ترک نکردند.

توافقنامه سازشکارانه امارات و اسرائیل،نیز برخلاف ادعای برایان هوک با واکنش منفی کشورهای مسلمان غرب آسیا مواجه شده است 

این اظهارات در حالی مطرح می شوند که عملکرد ضعیف ترامپ، درحوزه‌های مختلف از جمله سیاست خارجی، کنترل بیماری کرونا و مهاجران باعث شده تا از تعداد آرای او کاسته شود.

نظرسنجی ها،  نیز برای انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ وضعیت خوبی را برای دونالد ترامپ پیش بینی نمی کنند.

 

کلیدواژه