اسد 28, 1399 15:31 Asia/Kabul
  • پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام ‌والمسلمین تسخیری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد و زبانِ گویای اسلام و تشیع حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی تسخیری» را تسلیت گفتند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه شنبه در این پیام ضمن تسلیت درگذشت حجت‌الاسلام و المسلمین تسخیری به خاندان، بازماندگان و نیز به همه‌ی همکاران و دوستان ایشان تصریح کردند: کارنامه‌ی این مرد نستوه و خستگی‌ناپذیر در انواع خدمات برجسته در مجامع جهانیِ اسلامی حقاً درخشان است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای ضمن آرزوی رحمت و مغفرت و رضوان الهی برای حجت‌الاسلام و المسلمین تسخیری یادآور شدند: عزم راسخ و دل پرانگیزه‌ی ایشان حتی بر ناتوانی‌های جسمانی در چند سال اخیر فائق می‌آمد و حضور مؤثر و برکت وی را در هر نقطه‌ی لازم و مفید استمرار می‌بخشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدعلی تسخیری» رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام که بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان های تهران بستری بود، امروز (سه شنبه) در 76 سالگی درگذشت.

ایشان از چهره های شناخته علمی و فرهنگیِ جهان اسلام بود که همواره در معرفی درست تشیع و ایجاد تفاهم و همدلی میان مسلمانان تلاش می کرد و خدمات ارزنده ای در این قلمرو به اسلام و تشیع کرد.

از این اندیشمند مسلمان ده ها کتاب و صدها مقاله به تألیف یا ترجمه منتشر شده است.

کلیدواژه