اسد 28, 1399 17:37 Asia/Kabul
  • ربیعی: امارات خود را از نقش‌آفرینی در جهان ‌اسلام محروم کرد

سخنگوی دولت ایران با اشاره به توافق ابوظبی با رژیم کودک‌کُش اسرائیل برای عادی‌سازی روابط، گفت: امارات متحده عربی با این توافق خود را از نقش‌آفرینی سازنده در جهان اسلام محروم کرد و خود را مورد سوء ظن دائمی قرار داد. 

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری ایران پرس، «علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران ضمن ابراز تاسف از تصمیم غیرمسئولانه ابوظبی اظهار کرد، ورود رژیم صهیونیستی به منطقه خلیج فارس به هر شکلی، نتیجه‌ای جز دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی برای همه کشورهای منطقه نخواهد داشت.

ربیعی افزود: هنگامی که کشوری در منطقه، احساس مسئولیت کافی در برابر این خطر را ندارد، وظیفه دیگر کشورهاست که بار چنین مسئولیت و نظارتی را بر دوش بگیرند. 

سخنگوی دولت ایران با تاکید بر اینکه تهران هرگونه تحرک در روابط سیاسی امارات و رژیم صهیونیستی را زیر نظر دارد، گفت: اگر تهدیدی برخاسته از این رابطه مسموم، امنیت ایران و منطقه را به خطر بیاندازد، تهران قاطعانه تصمیم می‌گیرد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، ابوظبی و تل‌آویو رسماً روابط خود را عادی می‌کنند.

توافق اسرائیل و امارات، موجی از اعتراضات گسترده را از سوی گروه‌های فلسطینی، کشورهای منطقه و شماری از شخصیت‌های سیاسی جهان در پی داشته است.

کلیدواژه