تخت روانچی: شکایت آمریکا از ایران به شورای امنیت شکست می‌خورد
(last modified Wed, 19 Aug 2020 03:07:19 GMT )
اسد 29, 1399 07:37 Asia/Kabul

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، تلاش آمریکا برای ارائه شکایت جدید از ایران به شورای امنیت سازمان ملل را سیاستی شکست خورده خواند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا قرار است روز پنجشنبه به نیویورک بیاید و با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل دیدار کند.
واشنگتن در همان روز شکایت خود از ایران را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد داد؛ در شکوائیه آمریکا، ایران به نقض تعهداتش در برجام متهم شده است.
به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری صداوسیما، «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: سیاستی که باعث انزوای آمریکا و نمایش جهانی این انزوا در شورای امنیت سازمان ملل شود و حتی شرکای نزدیکشان نیز آن‌ها را تنها بگذارند، چه سیاستی است.
تخت روانچی افزود: آمریکا باید از نشست قبلی شورای امنیت سازمان ملل که توانست فقط جمهوری دومینیکن را با خود همراه کند، درس بگیرد.
سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، اعمال فشار و تحریم‌های مختلف بر مردم ایران را نتیجه بی سیاستی کاخ سفید خواند و تصریح کرد: هرچه باشد، اسمش را نمی‌شود دیپلماسی گذاشت.
قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید ممنوعیت تسلیحاتی ایران شامگاه جمعه گذشته با 11 رای ممتنع، 2 رای موافق آمریکا و جمهوری دومینیکن و 2 رای مخالف روسیه و چین به تصویب نرسید.

کلیدواژه