اسد 30, 1399 08:50 Asia/Kabul
  • قالیباف: تقویت چندجانبه‌گرایی برای بازسازی آسیب‌های کرونا الزامی است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، تقویت چندجانبه‌گرایی و تعهد مسئولانه را ضرورت جامعه بین المللی برای بازسازی آسیب‌های همه گیری کرونا عنوان کرد.

«محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز چهارشنبه در روز نخست پنجمین کنفرانس جهانی رؤسای مجالس کشورهای جهان که از طریق ویدیو کنفرانس در روزهای 19 و 20 اوت(29و30اسد) برگزار می شود، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همانند سایر کشورها در حال مبارزه با ویروس کرونا است اما خوشبختانه به دلیل برخورداری از نظام کارآمد و قوی سلامت و با وجود تحریم های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا، توفیقات زیادی در این موضوع داشته است.

قالیباف با بیان اینکه اتحادیه بین المجالس باید از هم‌اکنون برای بازسازی جهان پسا کرونا برنامه ریزی و اقدام جدی داشته باشد، تصریح کرد: در هرگونه برنامه ریزی ضروری است حمایت موثر پارلمان های ملی در تخصیص بودجه و سایر اقدامات حمایتی فراتر از تقویت اهداف دولت ها و در برگیرنده موسسات غیردولتی، رسانه ها، سازمان های مردم نهاد، بخش خصوصی و اقشار آسیب پذیر جوامع باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران افزود: مجالس جهان باید با بهره گیری از تجربه مدیریتی سخت دوران ویروس کرونا از طریق ساز وکارهای نوین مالی، ریل گذاری جدیدی را ایجاد کنند؛ به ویژه در قبال کشورهایی که با اقدام غیرقانونی تحریم‌های یک جانبه رو به رو هستند.

پنجمین کنفرانس رؤسای مجالس کشورهای جهان که هر 5 سال یکبار با همکاری سازمان ملل و اتحادیه بین المجالس برگزار می شود، امسال از طریق ویدیو کنفرانس به میزبانی اتریش در حال برگزاری است.

موضوعاتی که در این کنفرانس با حضور 130 کشور مطرح می‌شود عموماً مربوط به سازمان ملل و با موضوعات توسعه پایدار، تغییر اقلیمی، همه گیری کرونا، مشکلات مهاجران، توانمندسازی زنان و افزایش مشارکت جوانان در سیاستگذاری‌ها است که نتایج آن در نهایت به عملکرد سازمان ملل کمک می کند.

کلیدواژه