اسد 31, 1399 14:54 Asia/Kabul
  •  خطیب زاده : واشنگتن هیچ‌گاه به خواست نامشروع خود نخواهد رسید

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : واشنگتن هیچ‌گاه به خواست نامشروع خود ضد ایران نخواهد رسید.

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز جمعه در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص آخرین روند تحولات و اقدامات غیرقانونی آمریکا در شورای امنیت ،با اشاره به تلاش رسانه های بیگانه برای بزرگنمایی اقدام امریکا گفت:این خط خبری به دنبال این است که نشان دهد صرفا با طرح درخواست آمریکا، تحریم ها احیا‌ شده و ایران از طرف شورای امنیت سازمان ملل تحت تحریم قرار خواهد گرفت. 

خطیب زاده افزود: این در حالی است که آمریکا هیچ جایگاهی برای چنین اقدمی ندارد و در اقدامی مغایر با مقررات و قواعد حقوق بین الملل و مفاد قطعنامه ۲۲۳۱، صرفا "درخواست" به رییس دوره ای شورای امنیت ارائه کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد:صلاحیت آمریکا برای طرح این درخواست از سوی همه اعضای برجام  رد شده و آمریکا حتی در بین متحدان خود تا آنجا منزوی شده که سه کشور اروپایی را متحدان ایران خوانده است.

خطیب زاده گفت:تمامی اعضای باقی مانده در برجام شامل سه کشور اروپایی آلمان  انگلیس و فرانسه و همچنین روسیه و چین بلافاصله و قویا با این درخواست بی مبنا و غیر قانونی ایالات متحده  مخالفت کرده و آن را به اطلاع رئیس شورای امنیت نیز رسانده اند. سایر اعضای شورای امنیت نیز ظرف روزهای آینده موضع مشابه اتخاذ خواهند کرد. 

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت هدف اول و غایی آمریکا پیشبرد تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران با توسل به ابزارهای یکجانبه گرایانه سیاسی و مهمتر از آن جنگ روانی و تبلیغاتی و بر هم زدن  ثبات و امنیت روانی و اقتصادی کشور است اما ایران بار دیگر طعم انزوا را به قانون‌شکنان آمریکایی خواهد چشاند.

 

کلیدواژه