سنبله 01, 1399 08:27 Asia/Kabul
  • رژیم صهیونیستی؛ ریشه‌ی ترور سازمان‌یافته‌ی خبرنگاران در منطقه

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، خبرنگاران را سربازان صلح دانست و گفت: خبرنگاران و خانواده‌هایشان در منطقه غرب آسیا از قربانیان ترور سازمان‌یافته، کور و وارداتی هستند که ریشه آن را باید در رژیم صهیونیستی جست‌وجو کرد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه در وبینار بین‌المللی قدردانی از خانواده خبرنگاران قربانی گروه‌های تروریستی منطقه غرب آسیا اظهار کرد: خبرنگاران بدون شک بیش از همه در این دنیای افراطی‌گری زحمت می کشند و در خط مقدم قرار دارند.

خطیب‌زاده با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی، ظلم، تعدی و جنگ‌های بی‌پایان را در منطقه آغاز کرده‌اند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با شناخت این معضل، قطعنامه ای در سازمان ملل به نام "جهان علیه خشونت" پیشنهاد کرد که این قطعنامه به تصویب رسید و نشان داد جمهوری اسلامی با چه دقتی ریشه بسیاری از مشکلات را دیده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه این پیشنهاد قبل از آغاز جنگ سوریه و یمن به سازمان ملل ارائه شده بود، افزود: امنیت منطقه باید به صورت مشترک حاصل شود و جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور و ایجاد کننده تامین امنیت در منطقه آمادگی دارد به حل این مشکل کمک کند.

خطیب زاده با تاکید بر اینکه صلح با جنگ به دست نمی‌آید، یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران برای تحقق صلح در منطقه و کشورهای همسایه بسیار تلاش می‌کند.

وبینار قدردانی از خانواده خبرنگاران قربانی گروه‌های تروریستی منطقه غرب آسیا روز جمعه به همت انجمن بین المللی گزارشگران صلح و با حضور مجازی صدها نفر از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای سیاسی، حقوق بشری از سراسر دنیا برگزار شد.

کلیدواژه