سنبله 01, 1399 17:02 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی مدیرکل آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران
    اعلام آمادگی مدیرکل آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در یک پیام توییتری از سفرش به تهران به منظور دیدار و گفت‌ و‌ گو با مقام‌ های ایرانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با انتشار  توئیتی اعلام کرد که برای گفت و گو درباره برخی مسائل حل نشده بین آژانس و ایران، روز دوشنبه به تهران سفر می‌ کند.

گروسی در این توئیت نوشت: وی به ایجاد یک کانال گفت‌ و‌ گوی مستقیم، موثر و مبتنی بر همکاری امیدوار است و این موضوع را ضروری می داند.

این توئیت،  دقایقی بعد از انتشار خبر«کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده ایران  در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره سفر گروسى به تهران منتشر شده است.

غریب آبادی روز شنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت، سفر گروسی به تهران در راستای تداوم تعاملات و همکاری‌ها بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت می‌ گیرد.

غریب آبادی، با تاکید بر اینکه ایران از اصلی‌ترین شرکای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به شمار می‌رود، ابراز امیدواری کرد سفر مدیر کل این آژانس به تهران، باعث تقویت همکاری‌های دوجانبه شود.

سفر گروسی، به ایران در شرایطی است که  شورای امنیت سازمان ملل متحد با درخواست ضد ایرانی آمریکا مخالفت کرد. 

پس از یک روز از ارائه درخواست رسمی آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بازگرداندن تحریم‌هایی که به موجب برجام و قعطنامه ۲۲۳۱ لغو شده بود،  روز جمعه ۱۳ عضو اعم از چهار عضو دائم و ۹ عضو غیر دائم به صراحت اعلام کردند خواسته آمریکا هیچ مبنای قانونی ندارد.

 

کلیدواژه