تاکید وزیران دفاع ایران و روسیه بر گسترش همکاری‌ها
(last modified Sun, 23 Aug 2020 10:18:17 GMT )
سنبله 02, 1399 14:48 Asia/Kabul
  • تاکید وزیران دفاع ایران و روسیه بر گسترش همکاری‌ها

وزیران دفاع ایران و روسیه در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی نظامی-فنی مسکو دیدار و بر گسترش همکاری‌ها تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران روز یکشنبه در دیدار با «سرگئی شایگو» Sergej Sjojgoe وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه دیدارها و رایزنی‌های دو کشور در سطح عالی به طور مرتب و رضایت‌بخشی در جریان است، افزود: با توجه به روابط راهبردی تهران و مسکو، تقویت همکاری‌ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

سرتیپ حاتمی با اشاره به تلاش مشترک و هدفمند ایران و روسیه برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمابانه آمریکا تاکید کرد: واکنش واقع‌گرایانه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رد قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا درخصوص تمدید ممنوعیت‌های تسلیحاتی علیه ایران، یکبار دیگر مخالفت جهانیان با یکجانبه گرایی را نشان داد.

وزیر دفاع ایران افزود: پاسخ کشورهای عضو برجام به درخواست آمریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم ها نیز ضربه محکم دیگری بر زیاده خواهی های ایالات متحده بوده است.

سرتیپ حاتمی ابراز اطمینان کرد: راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در حل مشکلات و مسائل منطقه ای انتخاب کرده‌اند، می‌تواند فارغ از سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا، صلح و امنیت را در منطقه غرب آسیا بوجود آورد.

وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه تهران و مسکو اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه ای و بین المللی دارند، افزود: چشم انداز همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه دفاعی و امنیتی رو به توسعه است.

شایگو بر ضرورت تداوم همکاری‌های منطقه ای ایران و روسیه در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه غرب آسیا تاکید کرد.

همچنین  وزیر دفاع ایران در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی نظامی-فنی مسکو با «ماری نوئل کویارا» Marie-Noëlle Koyara وزیر دفاع جمهوری آفریقای مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

کلیدواژه