سنبله 03, 1399 07:59 Asia/Kabul
  • قدردانی رئیس جمهور ونزوئلا از ایران

رئیس جمهور ونزوئلا روز یکشنبه از جمهوری اسلامی ایران به دلیل کمک به ونزوئلا برای مقابله با تحریم های نفتی واشنگتن قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، "نیکلاس مادورو" در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن قدردانی از کمک های ایران به ونزوئلا تصریح کرد،  تجربه ایران به دولت ونزوئلا در تقویت ظرفیت مدیریت این کشور کمک خواهد کرد.

"نیکلاس مادورو" رئیس جمهوری ونزوئلا پیشتر نیز از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا قدردانی کرده و گفته بود: ونزوئلا تنها نیست و دوستان شجاعی دارد که در کنارش ایستاده‌اند.

ایران  اخیرا در راستای حمایت از دولت و ملت ونزوئلا که تحت محاصره اقتصادی واشنگتن قرار دارند، 5نفتکش که مجموعا حامل حدود 1.5 میلیون بشکه بنزین بودند به این کشور ارسال کرد.

جمهوری اسلامی ایران این پنج نفتکش حامل بنزین را با وجود تهدیدات آمریکا به ونزوئلا فرستاد تا به کمبود بنزین در این کشور آمریکای جنوبی پایان دهد.

آمریکا در ماه های اخیر با تهدید، اعمال تحریم، فشار و محاصره اقتصادی ونزوئلا تلاش کرده است دولت قانونی این کشور را که رویکردی ضد آمریکایی دارد سرنگون کند؛ رویکردی که هرگز موفق نبوده است.

جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا به عنوان 2 کشور مستقل، همواره در برابر سیاست ها  واقدامات سلطه گرایانه واشنگتن ایستادگی کرده‌اند.

کلیدواژه