سنبله 03, 1399 12:43 Asia/Kabul
  • افتتاح دو خط لوله سراسری انتقال گاز ایران با حضور رئیس ‌جمهوری

بهره‌برداری رسمی از مهم‌ترین پروژه‌های صنعت گاز در کریدور غرب و شمال‌غرب ایران با حضور رئیس جمهوری،‌ وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران آغاز شد. 

به گزارش ایرنا، خطوط انتقال گاز نهم و ششم سراسری و پنج ایستگاه تقویت فشار گاز در مسیر عسلویه تا میاندوآب که روز دوشنبه با دستور «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد، ظرفیت انتقال گاز را ۱۱۰ میلیون مترمکعب در روز افزایش داده و امکان رشد صادرات را فراهم می‌کند.
خطوط انتقال گاز نهم و ششم سراسری و ۵ ایستگاه تقویت فشار، از مهم‌ترین پروژه‌های صنعت گاز در کریدور غرب و شمال‌غرب ایران هستند که اجرای آن‌ها، روایتگر تلاش، همت، دانش و توانمندی متخصصان ایرانی در شرکت ملی گاز است.
 این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری‌های داخلی و اطمینان به دانش و تکنولوژی بومی به سرانجام رسیده و گذر خط لوله از موانع طبیعی دشوار و پیچیده در غرب ایران از دیگر ویژگی‌های پروژه احداث خطوط انتقال گاز ششم و نهم سراسری است.
همچنین فاز اول پتروشیمی بوشهر، ب ایران، از طریق ارتباط زنده ویدیو کنفرانس با حضور«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در عسلویه افتتاح شد.
محصولات پتروشیمی بوشهر در فاز نخست شامل گوگرد، متانول، متان، اتان، پروپان و بوتان است.

کلیدواژه