روحانی: شبکه گازرسانی ایران در دنیا بی نظیر است
(last modified 1399-06-03T09:12:51+00:00 )
سنبله 03, 1399 13:42 Asia/Kabul
  • روحانی: شبکه گازرسانی ایران در دنیا بی نظیر است
    روحانی: شبکه گازرسانی ایران در دنیا بی نظیر است

رئیس جمهوری اسلامی ایران شبکه گاز رسانی ایران را در دنیا بی نظیر دانست و گفت،17 هزار روستا به شبکه گاز سراسری متصل شده اند و سوخت 89 نیروگاه کشور با گاز تامین می شود.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران  روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرحهای ملی وزارت نفت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد،با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در کشور افزود، گاز صنعت عظیمی است که انرژی پاک تولید می‌کند ،موجب توسعه کشور خواهد بود و هم اینکه یک صنعت زیربنایی است که صنعت بزرگتری مانند پتروشیمی را می‌چرخاند و  موجب اتصال ایران به همسایگان شده است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد، گاز ایران از غرب کشور به ترکیه و عراق صادر می شود و امکان صادرات به کشورهای شرقی هم فراهم شده و در همین راستا خط لوله گاز تا مرز پاکستان کشیده شده است.
روحانی با بیان اینکه صنعت گاز با تولید انرژی پاک، یک صنعت زیربنایی و عامل توسعه کشور است، گفت، تولید گاز 600 میلیون متر مکعب به نزدیک یکهزار میلیون متر مکعب رسیده است.
«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران همزمان با هفته دولت، روز دوشنبه در ارتباط ویدئوکنفرانسی، طرح توسعه و بهسازی مرکز دیسپچینگ گاز و خطوط انتقال ششم و نهم سراسری گاز، فاز اول پتروشیمی بوشهر و نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی غرب کارون و خطوط انتقال و پست برق آن را افتتاح کرد.

کلیدواژه