سنبله 04, 1399 15:24 Asia/Kabul
  • بازتاب سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران

سفر مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران، بازتاب گسترده ای در رسانه های چین داشته است.

به گزارش ایرنا، رسانه های چین روز سه شنبه سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران را در راستای تدوام همکاری های تهران و آژانس دانستد و نوشتند، ارتباطی بین این سفر با تلاش های «دونالد ترامپ »رییس جمهوری آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه ضد ایران در شورای امنیت نیست.

 خبرگزاری رسمی چین «شینهوا» اعلام کرد، موضوع بازرسی از سایت های اتمی و گفت و گو و رایزنی درباره همکاری های ایران با آژانس از جمله مسایلی است که طرفین درباره آن رایزنی می کنند.

روزنامه چاینا دیلی هم در گزارشی آورده است: ایران همواره تاکید کرده است هم پذیرای بیشترین بازرسی ها بوده و هم اینکه به صورت شفاف با سازمان آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کرده است.

تلویزیون انگلیسی زبان «سی.جی.تی.ان» چین نیز در گزارشی اعلام کرد، همکاری بین دو طرف ایران و آژانس ازجمله برنامه های این سفر است.

روزنامه گلوبال تایمز چین هم نوشت، آمریکا خیلی تلاش می کند مکانیسم ماشه ضد ایران را فعال کند، اما تهران و دیگر طرف های برجام تاکید می کنند که دولت ترامپ به دلیل خروج از برجام درسال ۲۰۱۸ دیگر حق چنین اقدامی ندارد و ایران هم هرگونه ارتباط بین سفر گروسی با چنین موضوعاتی را منتفی می داند.

رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیروز دوشنبه در صدر هیاتی برای دیداری دو روزه با مقامات ایران، وارد تهران شد.

کلیدواژه