تاکید ایران بر حمایت از روند حل سیاسی بحران سوریه
(last modified 1399-06-05T13:08:33+00:00 )
سنبله 05, 1399 17:38 Asia/Kabul
  • تاکید ایران بر حمایت از روند حل سیاسی بحران سوریه

دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران در امور ویژه سیاسی در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه بر حمایت تهران از روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، «علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امورخارجه ایران در امور ویژه سیاسی و «گیر پدرسن»  نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه در دیداری که در ژنو برگزار شد، درباره آخرین تحولات سوریه به ویژه سومین نشست کمیته قانون اساسی این کشور که هم‌اکنون در حال برگزاری است، تبادل نظر کردند.  

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در این دیدار، حمایت جمهوری اسلامی از روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه و تداوم گفت وگوهای کمیته قانون اساسی را مورد تاکید قرار داد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار با قدردانی از نقش ایران در حمایت از کار کمیته قانون اساسی سوریه، از نتایج مذاکرات در اولین روز آن ابراز خرسندی کرد.

همچنین دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در گفت وگو با شبکه تلویزیونی المیادین که روز چهارشنبه منتشر شد، خاطرنشان کرد: در کمیته قانون اساسی سوریه و روند آستانه همه کشورهای ضامن توافق‌نظر دارند که به یک نتیجه مثبت برسند.خاجی با اشاره به دخالت آمریکایی‌ها در عملکرد کمیته قانون اساسی سوریه، تاکید کرد: هرگونه دخالت در امور کمیته قانون اساسی غیر قابل پذیرش است.

دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه آمریکا هیچ‌گاه نقش مثبتی در سوریه نداشته و تنها بحران این کشور را عمیق تر کرده‌اند، افزود: آمریکایی‌ها از داعش و رژیم صهیونیستی در منطقه حمایت می‌کنند و اروپایی‌ها که دائما مواضعی در حمایت از واشنگتن اتخاذ می‌کردند اکنون تلاش می کنند از آن ها دور شوند.

کلیدواژه