سنبله 05, 1399 18:08 Asia/Kabul
  • روابط با رژیم صهیونیستی ؛ معیار آمریکا برای تنظیم فهرست حامیان تروریسم

وزیر امور خارجه ایران، روابط با رژیم صهیونیستی را معیار آمریکا برای ورود و خروج کشورها در فهرست حامیان تروریسم عنوان کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود با اشاره به خبر خبرگزاری رویترز درخصوص سفر اخیر «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به سودان، با این تیتر که «نخست وزیر سودان می گوید اجازه و اختیار عادی سازی روابط با اسرائیل را ندارد»، به طعنه نوشت: "از پمپئو متشکریم! حالا دیگر ما معیارهای قرار گرفتن نام کشورها در فهرست سیاست حامیان تروریسم یا معیارهای خارج شدن نام آنها از این فهرست را شناختیم: «روابط با اسرائیل» که تهدید هسته‌ای شماره یک جهان، ناقض حقوق بشر و اشغالگری غیرقانونی است و ماهیتی تروریستی دارد".

ظریف در ادامه نوشت: "جهان چگونه می تواند هنوز هم سیاست خارجی آمریکا را جدی بگیرد؟".

پمپئو با هدف اصلی متقاعد کردن دولت انتقالی سودان برای عادی سازی روابط با اسرائیل، روز گذشته (سه شنبه) به خارطوم سفر کرد.

«عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان بعد از دیدار با پمپئو اعلام کرد، در این دیدار، حذف نام سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم مورد بررسی قرار گرفت.

حمدوک همچنین به پمپئو گفت، دولت انتقالی سودان اجازه و اختیار عادی سازی روابط کشور با اسرائیل را ندارد و آمریکا نباید این موضوع را به بحث خروج سودان از فهرست کشورهای حامی تروریسم گره بزند.

کلیدواژه