سنبله 06, 1399 07:34 Asia/Kabul
  • روحانی: جایگاه حرفه‌ای آژانس بین المللی انرژی اتمی باید تقویت شود
    روحانی: جایگاه حرفه‌ای آژانس بین المللی انرژی اتمی باید تقویت شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران حفظ استقلال، بی طرفی و حرفه ای بودن آژانس بین المللی انرژی اتمی را بسیار مهم دانست و گفت: جایگاه حرفه‌ای آژانس باید در افکار عمومی بیش از پیش تقویت شود.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در دیدار «رافائل گروسی» Rafael Grossi مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تهران گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی علاوه بر وظایف فنی و تخصصی خود در زمینه پادمان و پروتکل الحاقی که ایران داوطلبانه آن را اجرا می کند، در رابطه با برجام و حفظ این سند چند جانبه نیز مسئولیت مهمی برعهده دارد.

روحانی با اشاره به توافق بین آژانس و سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر یادآور شد: ایران دشمنان قسم خورده ای دارد که همواره به دنبال ایجاد مشکل برای تهران هستند؛ این دشمنان هم سلاح اتمی دارند و هم با آژانس همکاری نمی کنند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توافق حاصل شده با سازمان انرژی اتمی ایران در این سفر، بر تعمیق و گسترش بیش از پیش همکاری های ایران و آژانس تاکید کرد.

گروسی گفت: برجام به معنای واقعی کلمه یک دستاورد و معیار بزرگ برای همه طرف ها بود و برای حفظ آن وظیفه مهمی به آژانس محول شده است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین با بیان اینکه عملکرد آژانس فنی و حرفه ای است، خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد عوامل و صداهای خارجی تاثیری بر همکاری آژانس و ایران داشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» به تهران در بیانیه‌ای اعلام کردند، دو طرف درخصوص حل و فصلِ توأم با حُسن نیت موضوعات مشخص شده توسط آژانس در ارتباط با اجرای پادمان به توافق رسیدند.

کلیدواژه