سنبله 08, 1399 18:42 Asia/Kabul
  • تسلیت عاشورای حسینی (ع)
    تسلیت عاشورای حسینی (ع)

دهم محرم سال 61 هجری قمری یکی از حساسترین حلقه های نبرد حق و باطل و یکی از حماسی ترین رویدادهای تاریخ اسلام و بشریت در سرزمین کربلا ـ واقع در عراق ـ روی داد.

امام حسین (ع) از اهل بیت پاک رسول گرامی اسلام (ص ) دراین روز به اتفاق 72 تن از یارانش، به منظور پاسداری از دین خدا و مبارزه با ظلم، به نبرد با لشکری عظیم پرداخت.

حسین (ع) به دعوت مردم کوفه، عازم این شهر بود تا آنها را از ظلم و ستم حکومت یزید برهاند. اما سپاه یزید، راه را بر امام بست و خواستار بیعت او با یزید شد که این درخواست با مخالفت شدید امام حسین (ع) روبرو شد.

به این ترتیب، از صبح روز دهم محرم، جنگ بین یاران امام (ع) که تعدادی از آنان خویشاوندان نزدیک ایشان بودند، با دشمنان آغاز شد و تا بعد ازظهر ادامه یافت.

دراین مدت، یاوران امام حسین (ع) زیباترین جلوه های رشادت، ایثار و شهادت در راه خدا و وفاداری به امام خویش را به نمایش گذاشتند، به طوری که در طول تاریخ، الگوی آزادیخواهان جهان شدند.

درخشش و جاودانگی قیام امام حسین (ع) قبل از هر چیز به خاطر جنبه های الهی و انسانی آن است آن حضرت هدف از قیام بزرگ خود را امر به معروف و نهی از منکر و احیای آئین پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد.

ازطرف دیگر، جنایات و بی رحمی های سپاه یزید، چه در هنگام جنگ و چه پس از آن، باعث شد که دشمنان امام حسین (ع) به عنوان مظاهر ستم، تباهی و جهل در تاریخ، شناخته شوند، بویژه آنکه سپاه یزید پس از پایان جنگ، زنان و کودکان را، که بسیاری از آنها از نوادگان پیامبر گرامی اسلام (ص ) بودند، به اسارت بردند.

رادیو دری صدای جمهوری اسلامی ایران مرکز خراسان رضوی فرا رسیدن روزهای غم بار تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان، آزادی خواهان و شیفتگان آن حضرت تسلیت می گوید.

کلیدواژه