وین؛ سه‌شنبه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست عراقچی و اشمید
(last modified 1399-06-09T13:24:57+00:00 )
سنبله 09, 1399 17:54 Asia/Kabul
  • وین؛ سه‌شنبه میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست عراقچی و اشمید

شهر وین سه‌شنبه اول سپتامبر/11سنبله میزبان نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور هیأت‌های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد .

"سیدعباس عراقچی"، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و "هلگا اشمید"، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این دور از نشست را برعهده دارند.

"هلگا اشمید" در توئیتی در این خصوص نوشت: «اتحادیه اروپا به تلاش خود برای حفظ برجام در جلسه آینده کمیسیون مشترک ادامه می دهد.»

پیش از این، "جوزپ بورل"، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در پیامی توئیتری بر لزوم حفظ برجام تأکید و اعلام کرد هیچ جایگزین مؤثری برای آن وجود ندارد.

نشست کمیسیون مشترک برجام در شرایطی برگزار خواهد شد که تلاش های آمریکا در چارچوب شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران در ماه اوت ناکام ماند. قطعنامه اصلاحی ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت برای تمدید محدودیت‌های تسلیحاتی روز 15 اوت/25اسد با ۱۱ رأی ممتنع، ۲ رأی مخالف روسیه و چین و با تنها دو رای موافق آمریکا و کشور کوچک جمهوری دومنیکن رد شد. تلاش آمریکا برای به کارگیری مکانیسم ماشه و بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه ایران نیز نتیجه نداشته است. 

نشست سه شنبه آینده کمیسیون مشترک برجام در شرایطی برگزار می شود که ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سفر اخیر رافائل گروسی مدیرکل آژانس به تهران به توافقی درباره دسترسی آژانس به دو مکان مورد نظر دست یافتند.

کلیدواژه