سنبله 10, 1399 18:21 Asia/Kabul
  • روحانی: توسعه روابط راهبردی با همسایگان از اولویت‌های ایران است
    روحانی: توسعه روابط راهبردی با همسایگان از اولویت‌های ایران است

رئیس جمهوری اسلامی ایران، توسعه و تقویت روابط راهبردی با همسایگان بویژه در حوزه‌های تجاری و اقتصادی را از اولویت‌های تهران عنوان کرد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در دومین نشست "توسعه همکاری با همسایگان" که برای بررسی راه‌های تقویت هر چه بیشتر روابط با کشورهای همسایه در تهران برگزار شد، گفت: پیوندهای تاریخی و فرهنگی ملت‌های منطقه، پایه مستحکمی برای توسعه و ارتقاء بیش از پیش سطح همکاری‌ کشورهای همسایه و تامین‌کننده منافع مشترک ملت‌ها و دولت‌های منطقه است.
روحانی با بیان اینکه ایران همواره در کنار ملت و دولت‌های دوست و برادر همسایه بوده و از گسترش روابط دوجانبه و منطقه‌ای با همسایگان استقبال می کند، افزود: اقتصاد هماهنگ در منطقه به تأمین صلح و امنیت کمک خواهد کرد.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، تقویت رفت و آمد میان ملت‌های منطقه و توسعه گردشگری، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و گسترش همکاری‌های بانکی و مالی میان همسایگان را گامی مهم و ارزنده در مسیر تقویت بیش از پیش روابط خواند.
همکاری‌های گمرکی و حمل و نقل و تبادل کالا میان بخش‌های خصوصی ایران و کشورهای همسایه از دیگر مواردی بود که در جلسه "توسعه همکاری با همسایگان" مورد تأکید روحانی قرار گرفت.

 

کلیدواژه