سنبله 11, 1399 09:25 Asia/Kabul
  • ادامه طرح اتهامات ضد ایرانی مقامات آمریکایی
    ادامه طرح اتهامات ضد ایرانی مقامات آمریکایی

 معاون وزیر خارجه آمریکا، با طرح اتهامات ضد ایرانی مقامات آمریکایی و بدون اشاره به سیاستهای مداخله جویانه واشنگتن، ایران را به بهره برداری از اختلاف میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس متهم کرد.

"دیوید شنکر"  معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک، روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه خبری الجزیره مدعی شد که اختلاف میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به نفع هیچ کسی جز ایران نیست.

شنکر با بیان اینکه تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس باید برای حل اختلافات کوتاه بیایند، مدعی شد، امروز شاهد برخی گام های کوچک در این زمینه هستیم.

ادعای دیوید شنکر در حالی مطرح می شود که روابط چهار کشور عربی عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین با قطر اندکی پس از اولین سفر خارجی دونالد ترامپ در مقام رئیس جمهوری آمریکا که به عربستان سعودی انجام شد، بحرانی شد.

این چهار کشور عربی در پنجم ژوئن ۲۰۱۷ روابط دیپلماتیک خود را با قطر به اتهام حمایت از تروریسم  قطع و عادی شدن روابط خود با این کشور را منوط به قطع رابطه ایران، اخراج نظامیان ترکیه از قطر و تعطیلی شبکه الجزیره عنوان کردند.

دخالت های بی جای کشورهای غربی به خصوص آمریکا باعث ناامنی و بی ثباتی در منطقه شده است و آمریکا با تشکیل گروه های تروریستی نظیر داعش جنایات بزرگی را در غرب آسیا  و به خصوص در کشورهای عراق و سوریه انجام داده است.

 

کلیدواژه