سنبله 11, 1399 11:44 Asia/Kabul
  • عراقچی: کمیسیون مشترک برجام در مقابل یکجانبه‌گرایی آمریکا ایستادگی کند
    عراقچی: کمیسیون مشترک برجام در مقابل یکجانبه‌گرایی آمریکا ایستادگی کند

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مشترک توافق برجام، بر ضرورت ایستادگی اعضای باقیمانده در این توافق در مقابل یکجانبه‌گرایی آمریکا تاکید کرد.

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در شانزدهمین کمیسیون مشترک برجام به وین سفر کرده روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما اظهار کرد: جلسه کمیسیون مشترک برجام به دلیل همزمانی با تلاش‌های آمریکا برای نابودی برجام، ویژگی خاصی پیدا کرده است.

عراقچی با اشاره به مواضع اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد در مخالفت با آمریکا در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و فعال کردن مکانیسم ماشه ابراز امیدواری کرد، کمیسیون مشترک برجام بتواند در خصوص نحوه ادامه مسیر و مقابله با اقدامات مخرب آمریکا، تصمیماتی را اتخاذ کند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین نشست امروز کمیسیون مشترک برجام را یک نشست عادی خواند که طبق روال برجام هر سه ماه یک بار باید برگزار شود اما این بار به دلیل شرایط ناشی از کرونا با تاخیر برگزار می‌شود.

بر اساس برنامه اعلام شده، نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (سه شنبه) در سطح معاونان و مدیران کل وزارتخانه‌های خارجه ایران و گروه 1+4 (فرانسه، روسیه، چین، انگلیس و آلمان) و هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا برگزار می‌شود. 

«سید عباس عراقچی» بامداد دوشنبه وارد پایتخت اتریش شد و تاکنون دیدارهای دوجانبه‌ای را با برخی رئیسان هیات‌های شرکت کننده در نشست کمیسیون مشترک برجام داشته است؛ معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران همچنین قرار است پس از شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار کند.

دبیر: ایراندوست

کلیدواژه