سنبله 11, 1399 16:21 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: سازش امارات با صهیونیست‌ها ناقض صلح و امنیت منطقه است

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل، سازش امارات با جنایتکاران صهیونیست و همراهی برخی سران عربی با رژیم جعلی صهیونیستی را نمایشی کودکانه و نابخردانه توصیف و آن را ناقض صلح و امنیت منطقه عنوان کرد.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با «سلیم الزعنون» رییس مجلس ملی فلسطین گفت: مقاومت ملت فلسطین در مسیر مبارزه مشروع برای آزادی کامل سرزمین تاریخی و مادری خود از اشغال صهیونیست‌ها وعده ای الهی است که قطعا محقق خواهد شد.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل، مقاومت را قدرتمند، فعال، هوشمند و حاضر در صحنه خواند و تاکید کرد، امروز مقاومت این قدرت را دارد که رژیم صهیونیستی را مجبور به تمکین مطالبات ملت فلسطین کند.

«سلیم الزعنون» رییس مجلس ملی فلسطین نیز در این گفت و گوی تلفنی از توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم و دولت ایران به موضوع فلسطین قدردانی کرد.

سلیم الزعنون همچنین با انتقاد از خیانت برخی سران اعراب به آرمان ملت فلسطین، محکومیت جهانی عادی سازی روابط با رژیم جعلی اسراییل و تضییع حقوق ملت فلسطین از سوی دولت ها و پارلمان کشورهای اسلامی و جهان را خواستار شد.

در پی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، ابوظبی و تل‌آویو 13 اوت/23اسد بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

کلیدواژه